Canadienii vor să realizeze ce n-au reuşit nici comuniştii

Alături de Galeriile Romane, titulatura „cea mai veche comunitate din România” reprezintă al doilea motiv pentru care Roşia Montană este unică în lume. Însă, când îţi doreşti aurul cu orice preţ, nu ai limite. Canadienii vor să realizeze ce n-au reuşit nici comuniştii: distrugerea celei mai vechi comunităţi din România.

Sorin Jurcă nu mai vorbeşte  de şapte ani cu unchiul său, Andrei, cel care l-a crescut. „Am fost orfan, iar el era medic în Roşia, mai cu dare de mână, m-a luat şi m-a crescut. Îl respectam, aproape că-l veneram, nu ridicam ochii din pământ în faţa lui. S-a aşteptat ca şi în cazul Goldului să-l urmez, să fim de aceeaşi parte. Eu am ales să fiu de cealaltă parte. M-a mustrat în faţa lumii şi nu mă mai recunoaşte ca al lui. Nu ne mai vorbim şi nu ne-am mai vizitat. Unchiul meu crede că Goldul va aduce bunăstare. Eu nu cred, cred că va distruge munţii şi va face un lac de cianuri. Cred că va lua aurul şi va lăsa pustiu în loc. Dar nici de aur nu-mi pasă, că oricare l-ar scoate, tot l-ar duce de aici şi Roşia, România, ar rămâne tot atât de săracă. Dar ne iau şi posibilitatea de a trăi aşa cum o fac şi alţii din alte sate de munte, liniştiţi.

Sursa declaraţie

Acest articol a fost publicat în Domenii - Gold Corporation, Tipuri - Declaraţii şi opinii și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

