Pentru cei care nu au prins reclamele vechi: Marlboro Country e un ţinut paradisiac, un ţinut al aventurii şi al spiritului liber. Al cailor sălbatici şi al oamenilor cu care convieţuiesc. Ce legătură aveau toate acestea cu ţigările şi fumatul? Niciuna. Ba dimpotrivă, imaginea din reclame era în contradicţie totală cu realitatea. Dependenţă, nu libertate; cancer, perfuzii şi chimioterapie, nu galopul pe cai, sunt efectele fumatului. Şi cu toate acestea, ideea Marlboro Country a cucerit America şi o mare parte a restului lumii. În diferite variante, pe aceeaşi temă, campania s-a întins pe zeci de ani.
Din acest punct de vedere, campania publicitară a celor de la RMGC merge pe acelaşi scenariu. Cele câteva sute de locuri de muncă din documentele oficiale ale firmei se transformă în mii, cianura devine benefică, costurile sociale, de mediu şi distrugerea patrimoniului se traduc în beneficii, iar la finalul proiectului minier (printre munţii de steril, cariere gigantice şi uriaşul iaz cu cianuri), Roşia Montană va deveni un paradis turistic. Conceptul Roşia Montană Country e posibil ”să prindă”, la fel cum ”a prins” reclama la Marlboro. Dar Roşia Montană Country are o singură legătură cu proiectul minier al celor de la RMGC: numele.
În cele din urmă, reclamele la tutun (inclusiv la Marlboro) au fost interzise. Cele la cianură zburdă în continuare nestingherite prin ziare, la televiziuni şi prin ministerele României.