Despre fân şi oameni ciudaţi

Veneam dinspre munte, cu maşina, îmi povesteşte avocatul F. La vreo zece kilometri înainte de Sibiu, am rămas în pană. Într-un târziu, am zărit apropiindu-se un car cu fân. Când a ajuns în dreptul meu, m-am adresat ţăranului care mâna caii.

– Unde duci fânul?

– La târg.

– La Sibiu?

Omul a oprit.

Rosia Montana - de la cosit fanul

– Dar de ce mă întrebi? E dincolo de Sibiu.

– Şi dacă nu te-ai mai duce până acolo?

– Cum să nu mă duc?

– Îţi cumpăr eu fânul.

– Dumneata? Păi ce să faci cu el?

– Îţi cumpăr fânul şi, în loc să baţi atâta drum, mă remorchezi pe mine până la Sibiu şi gata.

Omul m-a privit neîncrezător.

– Vorbeşti serios?

– Sigur că vorbesc serios. Cât face fânul?

Mi-a spus preţul.

– Perfect. Uite banii.

Dar nu s-a grăbit să-i ia.

– Şi cu fânul ce se întâmplă?

– Îl descarci la marginea drumului. Din moment ce primeşti banii pe el, înseamnă că e al meu.

– Dar dumneata ai vite?

– N-am.

– Ce faci atunci cu fânul?

– Îl las aici.

– Să putrezească?

– Să putrezească.

– Dar nu-i păcat?

– De ce să fie păcat?

– E fân muncit. L-am cosit, l-am uscat.

– Omule, la târg nu te duci să-l vinzi?

– Ba da.

– Eu te scutesc de o parte din drum. Mi-l vinzi mie.

– E drept, dar, la târg, cine-l cumpără are nevoie de el. Îl foloseşte, nu-l aruncă.

– Şi ce-ţi pasă? Important e că-ţi primeşti banii.

– Îmi pasă.

Şi n-a vrut, domnule, să descarce fânul, a încheiat avocatul F. A dat bice cailor şi dus a fost. Unde mai pui că la târg risca să nu găsească cumpărător. Ca să vezi, există oameni ciudaţi, incapabili să iasă din logica lor.

Octavian PalerOameni ciudaţi

Sursa foto

Acest articol a fost publicat în Domenii - Opoziţia, Tipuri - Declaraţii şi opinii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Despre fân şi oameni ciudaţi

  1. Laura zice:

    =) si io la fel faceam! Inteligenta naturala bate opereaza prin logica. Sistemul juridic prin Ilogica.

  2. Sim zice:

    Foarte frumoasa povestea! Ma bucur ca mai exista inca oameni din astia „ciudati”. Domnu avocat, n-ai inteles nimic.

  3. Un ciudat zice:

    „Ca să vezi, există oameni ciudaţi, incapabili să iasă din logica lor.” se refera probabil la autorul articolului. Asa cum spunea si Sim.

  4. coco$u zice:

    N-a remarcat nimeni ca omul putea sa-l remorcheze pe avocat pana la Sibiu, chiar cu fanul in caruta, si de acolo sa-si continue drumul pana la targ?
    Win-win situation!

Lasă un răspuns

