La ce foloseşte Comisia specială privind Roşia Montană?

Comisia are membri, are termene clar stabilite, dar nu are niciun sens […] Aberant este faptul că la finalul lucrărilor acestei comisii speciale Roşia Montană se va întocmi un raport care va merge, unde credeţi? În comisiile parlamentare care deja dezbătusera proiectul de lege! Şi care vor putea, dacă vor dori, să arunce la coş raportul comisiei speciale […] Cel care aşează cireaşa pe acest maldăr de ambiguităţi este deputatul PP-DD Tudor Ciuhodaru, membru al comisiei Roşia Montană. De profesie medic, el recunoaşte cu sinceritate că, la fel ca şi alţi colegi de-ai săi, nu are nici cea mai vagă legătură cu subiectul, aşa că propune înfiinţarea unei… subcomisii de experţi care să le spună senatorilor şi deputaţilor ce să facă. Sursa

Este un exerciţiu de imagine fără finalitate, ideea este să se creeze premizele unei dezbateri corecte şi să se arate că scopul proiectului este crearea de locuri de muncă, au declarat surse din PSD. Sursa

Încă una bună: Deputatul Mihăiţă Calimente a recunoscut în direct la emisiunea Fabrica (min 17) că noua comisie parlamentară va merge la Roşia Montană pentru a încerca să îi convingă pe oameni că [proiectul] este în folosul lor întrucât cei care se opun proiectului nu au niciun argument. Aveţi posibilitatea să îi transmiteţi domnului deputat argumentele voastre la datele de contact de aici. Cei din Arad sunt rugaţi să ceară o audienţa şi să lase un comentariu pe site. Sursa

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Domenii - Autorităţi, Tipuri - Declaraţii şi opinii și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la La ce foloseşte Comisia specială privind Roşia Montană?

  1. vasea carchelan zice:

    Hai Fără Glume!. Bărăganul are nevoie de forţă pentru muncă, ne prindem şi v-om trăi bine, ce ziceţi?. Roşia Montana o lăsăm pentru urmaşi dacă ne gândim bine şi la fii noştrii să moştenească ceva. De allde Lele pământul este plin!. O pasăre care zboară între două lanțuri de munți e ceva demn de milă. Pe Bărăgan, aceeași pasăre urcă, cu ea în zbor, pământul și depărtatele lui zări. Întins pe spate, simți cum talerul pământesc se înalță spre zenit. E cea mai frumoasă ascensiune ce poate s-o facă nevoiașul lipsit de toate. Visări, gânduri, înălțare și pântec gol, iată ce dă gravitate omului născut pe Bărăgan — această pustietate care ascunde apa în străfundul ei și unde nimic nu răsare de la sine, nimic, în afară de ciulini. Acolo trebuie să muncim dacă vrem să trăim bine şi odată cu noi îi luăm şi pe domnii guvernanţi, sudoarea în urma muncii deşteaptă creierul îmbâcsit de colbul Bucureştilor. Din al creierului zbucium, poate ve-ţi trăi mai bine dacă sunteţi patrioţi.

  2. vasea carchelan zice:

    Atingerea făcută de unii membri a guvernului Român faţă de interesul naţional privind Roşia Montană, pentru actul de trădare faţă de naţiune, trebuie folosită pedeapsa capitală ca act juridic dovedit, fără excepţie faţă de o persoană ori care ar fi ea.

  3. vasea carchelan zice:

    Jos guvernul ticăloşit, vrem un guvern format din oameni proveniţi din toate mediile sociale. Oameni care au făcut ceva util pentru societate, pentru ţară, pentru poporul român. Oameni deosebiţi pentru un popor deosebit. Forma de guvernare în România trebuie să fie în concordanţă cu nevoile şi aspiraţiile poporului. Guvernele perindate la conducerea ţării de la 1989 până în prezent au încălcat fără ruşine năzuinţele, idealurile şi valorile poporului român a unei lumii civilizate, valori întemeiate pe respectul şi promovarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, pe solidaritate şi justiţie socială, pe egalitate în faţa legilor. Obiectivele strategice ale României au fost neglijate crearea unei economii de piaţă funcţionale, reforma sistemului de protecţie socială, reforma sistemului de asigurare a securităţii interne şi externe, structurarea unei puternice societăţi civile, integrarea europeană şi euroatlantică au devenit vise urâte. Rezultatul activităţilor guvernanţilor nu a făcut altceva deât să crească nemulţumirile poporului, şomajul ca fapt în sine ne sperie, neputinţa guvernanţilor deasemenea, crima organizată a devenit politică de stat, poporul nu mai doreşte cangrena politică actuală. Dorim o altă formă de guvernare, democratică bazată pe comunicare şi control al poporului asupra guvernanţilor. Constituţia României trebuie, realmente, modificată, revizuită. Este o Constituţie care nu apără libertăţile şi drepturile fundamentale ale cetăţenilor, ci privilegiile guvernanţilor, cei care au acaparat statul român prin lovitura de stat din decembrie 1989. Este o Constituţie prin care poporul nu controlează statul, ci statul controlează poporul. În anul 2013, poporul român are şansa să-şi voteze o nouă Constituţie, care să-l facă stăpân în propria lui ţară, România, să creeze un stat care să-l slujească, cu competenţă şi devotament, să-i apere libertăţile şi drepturile, să-l scoată din sărăcie şi umilinţă. Pentru a fi votată, o astfel de Constituţie trebuie să existe, să fie redactată. În 2013, poporul român nu trebuie să se mai lase înşelat de politicienii care îl vor pune în situaţia să voteze, prin DA, ori NU, o singură variantă de Constituţie, aceea redactată de ei, de guvernanţi, care să le apere privilegiile. Poporul român are dreptul, SUVERAN, să poată ALEGE, între varianta constituţională propusă de guvernanţi şi varianta constituţională propusă de noi, cei care ne-am opus, constant, începând cu anul 1990, celor instalaţi la conducerea statului român, prin lovitura de stat din decembrie 1989. Invit, deci, pe toţi românii interesaţi de soarta ţării şi a neamului lor, care nu au participat la guvernarea ţării, care nu au ocupat funcţii de conducere în statul român, să ni se alăturte, mai întâi, în efortul de a elabora un PROIECT de Constituţie a României care să apere libertăţile şi drepturile românilor, iar, apoi, să creem condiţiile care să ofere poporului şansa de a-şi alege Constituţia pe care şi-o doreşte. Aşa cum vom vedea, actuala Constituţie a României trebuie schimbată aproape complet. Prima modificare priveşte chiar forma de guvernământ. Actuala Constituţie, la art. 1, alin. (2), prevede că „Forma de guvernământ a statului român este republica”. Numai că, republica poate fi una prezidenţială, una parlamentară, una semiprezidenţilă. Diferenţele între cele trei forme ale republicii sunt mari. La fel de mari sunt şi consecinţele acestora asupra vieţii sociale. Aceste diferenţe se concretizează în alte prevederi ale Constituţiei, în comptenţele stabilite pentru diferitele puteri ale statului: legislativă, executivă, judecătorească. În republica prezidenţială, poporul alege atât preşedintele, care numeşte membrii Guvernului, conducând, astfel, întreaga putere executivă, separată, complet, de celelalte puteri ale statului. Cea mai reprezentativă şi mai cunoscută republică prezidenţială a timpurilor noastre este aceea a Statelor Unite ale Americii. În republica parlamentară, poporul alege numai membrii Parlamentului, senatori şi deputaţi, care numesc atât pe preşedinte, de regulă, cu funcţie reprezentativă, fără putere reală în stat, cât şi Guvernul, adică întreaga putere executivă. Principiul separaţiei puterilor este încălcat. Se deschide drumul tiraniei parlamentare şi al corupţiei publice generalizate. În republica semiprezidenţială, poporul alege membrii Parlamentului şi pe Preşedinte, dar guvernul, puterea executivă, este numit de Parlament. Parlamentul îl poate suspenda pe Preşedinte, dar Preşedintele nu poate dizolva Parlamentul. Preşedintele are rol de “mediator”. El nu are putere administrativă, dar nici răspundere, în faţa poporului, pentru modul cum este guvernată ţara. Şi aici este încălcat principiul separaţiei puterilor în stat. Şi aici este deschisă calea spre tirania parlamentaro-prezidenţială, care poate îmbrăca şi forma circului politic de-a suspendarea şi referendumul din România anului 2012. Şi aici corupţia este la ea acasă. Românii au nevoie de un stat puternic. Un Preşedinte puternic. Un Parlament puternic. Magistraţi puternici. Monedă puternică. Informaţie puternică. Ca oricare alt popor. Un stat nu poate fi puternic decât dacă se află sub controlul poporului şi este susţinut de popor. Forma de guvernământ cea mai potrivită pentru poporul român, în acest moment, este republica prezidenţială. În republica prezidenţială, puterile statului pot şi trebuie să fie complet separate şi să se controleze reciproc, astfel încât nici una să nu devină tiranică, să nu săvârşescă abuzuri. Poporul are dreptul suveran să aleagă, prin vot, direct, pe toţi conducătorii tuturor puterilor statului. Şi să-i poată revoca, în toate situaţiile în care nu îşi îndeplinesc obligaţiile asumate prin candidatura la funcţii publice. Poporul are dreptul suveran să aleagă, prin vot, direct, Preşedintele României, care va conduce componenta executivă a statului şi va răspunde în faţa poporului pentru modul cum este guvernată ţara. Poporul are dreptul suveran să aleagă, prin vot, direct, Parlamentul României, care va fi singura autoritate legislativă a ţării şi nimic altceva. Ea nu va putea să intervină în nici o altă componentă a statului, cu excepţia adoptării legilor referitoare la organizarea şi funcţionarea acestora. Nici în cea executivă, nici în cea judecătorească, nici în cea financiară, nici în cea mediatică. Poporul are dreptul suveran să aleagă, prin vot, direct, magistraţii, judecătorii şi procurorii ţării. Evident, aceştia vor trebui să îndeplinească anumite condiţii de studii, experienţă şi comportament, stabilite prin Constituţie. Magistraţii trebuie scoşi de sub controlul politicienilor, al puterii executive, sau al celei legislative. Ei trebuie să se afle, exclusiv, sub controlul poporului. Poporul are dreptul suveran, să aleagă, prin vot, direct, Avocatul Poporului, care să-l apere de abuzurile calor care ocupă funcţii publice. Poporul are dreptul suveran să aleagă, prin vot, direct, Guvernatorul Băncii Naţionale a României. Acesta va fi demis tot de popor, tot prin vot, direct, în toate situaţiile în carinflaţia şi dobânda depăşeşte nivelul stabili prin lege. Poporul are dreptul suveran să aleagă, prin vot, direct, Preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului, ca şi conducătorii serviciilor naţionale publice de radio şi televiziune. Toţi aceştia trebuie scoşi de sub controlul politicienilor. Ei trebuie să se afle, exclusiv, sub contolul poporului. Fiţi Deştepţi Popor Român.

  4. Pingback: Salmonella, cel mai catastrofal scenariu la Roşia Montană | Lupta pentru Roşia Montană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s