Un inel şi o frunză însângerată. Un munte care se reflectă într-un lac roşu şi o brăţară de aur. Fiecare pretinde că reprezintă Roşia Montană. Ciocnirea dintre imaginile astea a înflăcărat România de o lună încoace. Sunt ca nişte steaguri purtate la război.
Am căutat oamenii care le-au creat. Pe desenatorul frunzei l-am găsit la Cluj – a făcut-o pro bono acum opt ani pentru nişte ţărani neajutoraţi. Pe făurarul inelului nu-l mai ştie nimeni. Am vorbit cu directorul RMGC, cu purtătorul de cuvânt şi cu creatorii campaniilor publicitare din ultimii ani. Nimeni nu-şi aminteşte cine a făcut imaginea companiei sau ce înseamnă, mai exact. Dar funcţionează.
Am rugat trei publicitari să ne explice subtilităţile celor două logo-uri. Pe scurt, ambele surprind bine spiritul mişcării pe o reprezintă. Frunza e naivă, home-made, însufleţită. Inelul e atent, profesional, preţios. Ce rămâne la mijloc? Citeşte mai departe