Domnul Mirel Palada s-a remarcat în contextul Roşia Montană în decembrie 2012 printr-un sondaj la ieşirea de la urne în cadrul Referendumului zonal privind proiectul Roşia Montană. Estimările previzionau 74% câştig pentru Gold Corporation, oficial au luat 62%. Marja de eroare a oricărui sondaj care se respectă e între 2 şi 3%, domnul Mirel Palada a reuşit 12%. Asta înseamnă „blat” cu clientul pentru oricine a făcut materia Sondaje la facultate.
Între timp, individul a plecat de la CCSB, institutul de sondare al Trustului Intact deţinut de familia Voiculescu, şi a înfiinţat Sociopol. Sociopol este firma responsabilă cu rezultatele ce spun că majoritatea românilor ar susţine proiectul Roşia Montană şi gazele de şist. Cum ar veni, ai zeci de mii de oameni în stradă contra, nimeni pentru, dar Mirel Palada afirmă cu nonşalanţă din funcţia de consilier pentru strategii guvernamentale că majoritatea ar fi favorabilă.
Totuşi, adevărul iese la iveală până la urmă. Când Comisia Europeană îi întreabă pe români ce părere au despre gazele de şist, 74% se împotrivesc complet şi 26% ar fi de acord, cu anumite reglementări suplimentare de mediu şi sănătate. Când îi întreabă firma Sociopol, iar Mirel Palada de la Sociopol se pregăteşte să devină consilierul prim-ministrului Victor Ponta, 59% dintre români cred că autorităţile ar trebui să promoveze gazele de şist. Diferenţa vorbeşte de la sine.